Det skal ikke være nogen hemmelighed, at vi er påvirket af corona-nedlukningerne. Vores kunder bløder. Det gælder hoteller, caféer, restauranter, turistattraktioner, museer – ja i det hele taget brancher, der er afhængige af, at mennesker samles og gør ting sammen. Også specialbutikkerne og iværksætterne har trange tider. I starten gik det fint for klinikker og saloner, men her gør den seneste nedlukning altså også ondt nu. De fleste tænker mere i overlevelse end i skilte.
Den første nedlukning brugte mange virksomheder til at få gjort ting, som der ikke havde været tid til i en travl hverdag, f.eks. at udskifte skiltene, så den kom vi rimeligt igennem. Da der blev lukket ned igen, gik tempoet et par gear ned. Med decembernedlukningen fulgte et omgående fuldt stop for al aktivitet. Nu er der ikke længere tvivl om, at bunden på skattekisten rykker højere og højere op, også på trods af kompensationsordningerne.
Hvorfor er det så, at vi alligevel møder ind om morgenen med et smil bag mundbindet?
Jo ser I, for det første er vi i skrivende stund sunde og raske.
For det andet er vi jo et oldgammelt firma, og vi har gennemgået adskillige kriser. Tiden har gjort os skarpe til at tilpasse os udefra kommende omstændigheder, og vi ser os selv som ganske omstillingsparate. Vi har planerne klar til at manøvrere uden om stilstand og om nødvendigt at tilpasse omkostningerne til de situationer, vi bliver bragt i. Vi er stærke i troen på, at det her står vi også igennem.
For det tredje er vi verdensmestre i at juble over hver eneste ordre, der bliver os til del – stor eller lille!
Sidst, men ikke mindst er det også som om, der igen er lysere tider, forår og lempede restriktioner i sigte!
Vi er i hvert fald optimistiske omkring den fortsatte drift, selv om vi naturligvis er afhængige af, at markedet stadig har et ønske om og behov for en skiltesmed, der kan levere alt fra gode lavprisløsninger til eksklusive skilteprodukter og individuelt tilpassede løsninger.